Wednesday, March 24, 2010

DIA sentiasa dan selamanya.....

Seperti yang anda alami,mungkin itulah yang saya pernah alami.merasa tiada pekerjaan selama 1 bulan tidak pernah difikirkan,namun bila merasakanya.nyata sekali pedihnya untuk hidup di kota tanpa memiliki pekerjaan.....namun bukan ini yang saya mau kita berkongsi...

tanggal 1 jan 2010 mula menjadi penganggur terhormat membuat saya menjadi lebih matang dari hari ke hari.......suatu masa yang sangat sia2 pernah terjadi.sehingga pada tanggal 26 feb 2010 saya mula memberontak..(GOD,where are U when i need U) soalan ini saya tujukan pada TUHAN.

nah,dipendekkan cerita saya tidak dijawab lansung untuk soalan itu.namun pada tanggal 9 march 2010 ketika bersama keluarga bercuti di sebuah pulau.hari tersebut kami pergi memberi ikan makan,dalam masa yang sama suatu suara berkata padaku..(sedangkan ikan di dalam airpun aku berkati,apakah tidak kepadamu yang kupanggil anak)....

pada hari kemudian iaitu selepas 2 hari,11 march 2010 pada hari parents balik kpg.paginya aku berkata lagi pada TUHAN,hari ini aku berpuasa sehingga aku dapat pekerjaan tetap lagi.itulah yang aku lakukan sekali lagi,TUHAN itu sangat mengambil berat akn perihal anak-anaknya amen....

dalam masa kurang dari 30 minit dari saya berkata demikian,satu demi satu panggilan saya terima.bukan setakat tawaran pekerjaan namun beberapa kompeni lansung menyuruh saya mula kerja pada keesokan harinya tanpa melalui sebarang interview...wahhh.....TUHAN itu dashyat sekali kann...sehingga ada beberapa kontraktor sanggup membayar gaji saya ketika menganggur selama 1 bulan lebih tersebut dan ada tawaran istemewa berupa gantirugi selama 3 bulan ditawarkan jika bekerja dengan mereka...

sekarang saya sudah ada pekerjaan lagi walaupun kurang menyenangkan namun apa yang TUHAN sediakan adalah terbaik pada waktuNYA...apa yang terjadi di sini adalah betapa kuasa doa berpuasa itu sangat benar dan terjadi dalam hidup saya selama ini.apa yang IA sediakan adalah baik bahkan lebih dari apa yang kita jangkakan dari manusia amen....GB all yahhh....