Tuesday, June 30, 2009

aku ingin pulang

Jatuh dalam dosa dan sangat berat untuk saya melangkahi perjalanan hari-hari ini,keseronokan dunia membuat saya lalai dan lupa akan apa yang telah TUHAN karuniakan pada saya.setelah melalui kelas yang dashyat dan mengetahui kemampuan yang TUHAN beri saya mulaimengandalkan kekuatan pribadi......
Dalam tempoh masa ini saya sangat bingung kenapa harus saya jatuh sedangkan saya sangatkuat...dan saya mula menyalahkan karunia yang ada pada saya.Namun ada masa saya akan sedardan cuba untuk bangkit namun tidak berjaya...
Suatu ketika saya bertanya pada TUHAN apakah saya sudah tidak mampu untuk melangkah..??namun saya tidak mendapat sebarang respon,saya mulai menjadi tidak menentu sehingga pada satu ketika saya bertanya lagi... " TUHAN..!!! aku haus,aku dahaga dan aku sangat-sangat lapar.tapi ketika saya makan semuajenis makanan daN meminum semua jenis minuman kegemaran saya.namun saya tidak merasa lega,sampai pada 07-06-2009 iaitu pada hari ahad yang telah lalu.ketika memperingati akan kasihNYAsaya mulai menangis.saya terkedu kerana saya baru tahu yang saya sebenarnya haus dan dahagaakan kasih KRISTUS.
nahhh,,,,pengakuan saya kepada TUHAN dan kesaksian saya kepada saudara adalah,ketika sayajatuh dan berenang di dalam dosa.saya mulai kehilangan sedikit demi sedikit kemuliaan TUHANitu.saya kehilangan kepercayaan dari office dan telahpun diberi surat amaran kerana kerja yang tidak memuaskan dan kemalasan saya untuk bekerja.
Syukur TUHAN itu baik kerana amaran yang IA berikan pada saya,dan pada kebaktian 14-06-2009,sayar diajar untuk mencabut duru-duri.dan saya melakukannyas dalam tempoh 1 minggu,benar-benar ajaib TUHAN itu kerana setelah mencabut duru-duri saya mulai dipercayakan untukkerja-kerja yang lebih besar oleh boss kami.
Dan selang seminggu pada 21-06-2009,kebaktian arrow....dashat....luar biasa.... ketika suatu ketika pastor menyebut nama saya,dan talenta yang saya ada.saya bertanya pada TUHAN,haruskah saya melakukan yang terbaik sedangkan office hanya membayar suatu jumlah yang tidak bersesuaian dengan kerja yang akan saya buat nanti.dah saya dijawab dengan satu ayat iaitu"SEGALA YANG TERBAIK ADALAH TUHAN PUNYA" dan "APA YANG DITABUR ITU YANG DITUAI" dan "UPAHMU BESAR DI SORGA".
saya mulai menyesali akan keegoan saya dan mulai ambil keputusan untuk melakukan yangterbaik dalam kerja dan tidak berkiran dengan TUHAN kerna segala sesuatu ada padaNYA...dan saya membuat komitmen di hadapan TUHAN bahawa saya akan menjadi gereja kesaksian yang benarbukan lagi hanya cakap kosong tetapi melakukan kesaksian untuk kemuliaan NAMANYA....amen....

No comments: