Tuesday, December 2, 2008

BAPTISAN PENUH KUASA

pada tanggal 29 november 2008 kerinduan untukku bersekutu di dalam kematian dan kebangkitan YESUS telah terjawab,mulaidari bangun tidur.keghairahan ku meluap-luap,aku merasakan kebahagiaan mulai menerjahdalam hati nuraniku.saatku melakukan pekerjaan seakan aku sangat bersukacita,sesuatu yangbaru saya rasakan.
selama menunggu waktu untuk bergerak ke tempat baptisan(sib.serdang),masa itu seakansangat lambat untuk tiba.sangat-sangat tidak sabar lagi untuk masa tersebut,dalam masayang sama saya berdoa kepada TUHAN dan bekata. ( BAPA TERIMA KASIH KERANA SAYA YANG SANGAT JAHAT INI JUGA ENGKAU TIDAK LUPA,ENGKAU MEMBERI SAYA PELUANG UNTUK MENERJAH HARI INI UNTUK SAYA MENGALAMI PEMBEBASAN SEJATI.BAPA,MULAI SAAT DAN HARI INI.APAPUN YANG BAKAL SAYA HARUNGI,SAYA SANGAT-SANGAT PASTI YANG ENGKAU TERLIBAT SAMA.SEMUA MILIKKU ADALAH KEPUNYAANMU,WALAUPUN MANUSIA MENGATAKAN SAYA HEBAT.SAYA AKAN MALU KERANA ITU BUKAN LAGI SAYA,TIDAK TERLUPA SEKALI PUN YA BAPA.PULIHKAN KASIH KELUARGAKAMI AGAR MULAI DARI ANAKMU INI,JIWA YANG TERHILANG AKAN MENJUMPAI JALAN KEMBALI.SEDANGKAN SAYA YANG LEBIH JAHAT TIDAK DIBIARKAN,INIKAN PULA MEREKA YANG BELUM MEMBUAT PILIHAN.BAPA,KARYAMU ADALAH PERJALANAN HIDUPKU MASA KINI SAMPAI SELAMA-LAMANYA ENGKAU PENULIS DAN SAYA NOVEL-NOVELNYA.SUPAYA PEMBACA JUGA PUNYA VISI YANG SAMA IAITU MENJADI NOVEL KERAJAANALLAH.AMIN.....)
nah,ketika saya masuk ke kolam buatan.pabila kaki saya menyentuh air,dalam diri saya sudah mulai merasa kedinginan yang teramat sangat.seakan baru pertama kali saya menginjak air,pabila kaki kiriku memasuki air.gambaran wajah lamaku terngiang,penuh ketidakpuasahatian.namun ketika seluruh tubuhku telah berendam,sambil berdoa(TUHAN selama imanku kepadaMU,inilahperbuatan pertamaku dan menjadi keyakinanku yang kukuh di dalam ENGKAU).semasa akuditenggelamkan,aku mulai kosong.sampai ketika dibangkitkan,saya hanya ingat pada satu hal.
krismas,saat itu saya memeluk pribadi yang membaptis saya.saya sangat bersukacita,setiap pribadi yang di sisi kolam baptisan saya salam dan peluk.bukan kerana mereka kenalan tapi saya diingatkan akan family saya.kerana tiada seorangpun adik beradik ataw ibu bapa sayaberada di sana.namun yang pastinya tangisan saya tidak dapat saya tahan,satu persatu wajahahli keluarga muncul.penuh harmoni dan bahagia sekali,papa,mama,sist and bro.tahukah kamu saya sangat mengasihi kamu semua dan hal ini adalah bukti kasih dari kamu semua.

KASIH pengantara kehidupan-----------kalip layang

No comments: